Educatius Group Logo

Nasza metoda dotycząca obliczania emisji dwutlenku węgla z lotów w 2022 roku

Droga do zrozumienia naszego wpływu na środowisko zaczyna się od obliczenia naszych emisji, dlatego zaczęliśmy od lotów studentów do programów Educatius, skąd pochodzi większość naszych emisji. W tym dokumencie wyjaśnimy metodologię zastosowaną przez nas do pomiaru emisji gazów cieplarnianych.

Zbieranie danych

Zebraliśmy dane ze wszystkich biur Grupy Educatius. Zebrane przez nas dane obejmują informacje o lotach obejmujących ponad 61 milionów kilometrów. Na podstawie tych danych oszacowaliśmy emisję na około 6600 ton metrycznych CO2e. W przyszłości będziemy nadal ulepszać i gromadzić dane co kwartał, aby zapewnić dokładność.

Formuła

Krok 1: Oszacowanie zużycia paliwa
Aby oszacować zużycie paliwa, skorzystaliśmy ze strony internetowej ICAO i obliczyliśmy zużycie paliwa/podróż statku powietrznego (w kg) dla konkretnych samolotów używanych podczas każdego wprowadzonego lotu.

Krok 2: Obliczenie zużycia paliwa przez pasażerów
Wykorzystaliśmy dane RTK do obliczenia współczynnika pasażer/fracht, który wykorzystaliśmy do obliczenia zużycia paliwa przez pasażerów.

Krok 3: Obliczanie zajętych miejsc
Aby obliczyć zajęte miejsca, przyjęliśmy założenie, że wszystkie samoloty są w całości skonfigurowane z miejscami ekonomicznymi. Zatem zajęte miejsce jest równe całkowitej liczbie miejsc pomnożonej przez współczynnik obciążenia.

Krok 4: Obliczenie emisji CO2 na pasażera
Emisję CO2 na pasażera obliczono przy użyciu następującego wzoru:
(Zużycie paliwa przez pasażerów * 3,16) / Miejsce zajęte
w ICAO tutaj.

*Strona internetowa ICAO oblicza zużycie paliwa przez samolot/podróż (KG) dla konkretnych samolotów używanych podczas każdej wprowadzonej podróży – zatem CO2e może się różnić

Parametry

Do obliczenia emisji wykorzystaliśmy następujące parametry:

Kilometry: Użyliśmy wzoru Haversine’a do obliczenia odległości po wielkim okręgu między dwoma punktami na kuli, biorąc pod uwagę ich długości i szerokości geograficzne. Zapłaciliśmy zewnętrznemu źródłu, aby dokładnie je obliczyło.

3,5: 3,5 to średni wskaźnik zużycia paliwa w litrach na 100 pasażerokilometrów.

3.16: Jeden litr paliwa lotniczego wytwarza około 3,16 kg emisji CO2.

82%: Średnie obłożenie w przypadku komercyjnych linii lotniczych wynosi 82%. Dlatego (1/0,82) koryguje średni wskaźnik obłożenia, zakładając, że samolot nie pracuje z pełną obsadą i niektóre miejsca są puste.

/ 100: Dzielenie przez 100 powoduje przeliczenie wyniku z gramów CO2 na kilometr na kilogramy CO2 na kilometr.

Chociaż niektóre obliczenia mogą skutkować wyższą emisją niż zmierzyłaby oficjalna strona, celowo dążymy do zawyżenia obliczeń, aby mieć pewność, że uwzględnimy wszystkie możliwe emisje.

Wielokrotne podróże

W przypadku wielokrotnych podróży ponad 10 uczniów tą samą trasą obliczyliśmy emisję bezpośrednio na stronie internetowej ICAO.

Przyszłe obliczenia

Począwszy od 2023 r. uwzględnimy również szersze obliczenia i będziemy nadal gromadzić dane, aby zapewnić dokładność i wprowadzić niezbędne ulepszenia naszej strategii zrównoważonego rozwoju.